۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۴۹۵۹۴
توصیه های حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر به مردم و مبلغان؛

در ماه رمضان خانه ها را مسجد کنیم | مبلغان از تبلیغ نوین غافل نباشند

در ماه رمضان خانه ها را مسجد کنیم | مبلغان از تبلیغ نوین غافل نباشند
استاد درس خارج حوزه با اشاره به توصیه هایی به مردم و مبلغان در ایام ماه رمضان گفت: باید خانه های خود را مسجد کرده و در فضای مجازی به حسینیه و مسجد مجازی راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان و فرصت تبلیغی این ماه برای مبلغان جهت نشر علوم و معارف اهل بیت(ع) اظهار داشت: آن چه مسلم است این است که در وضعیت کنونی مردم باید از شیوه های نوین برای بازخوانی مطالب ارزشی و عملی در ماه مبارک رمضان بهره مند شوند.

وی افزود: مردم عزیز می‌توانند با ایجاد مسجد و حسینیه مجازی به نام خودشان از مبلغان و مداحان و قاریان قرآن در ماه مبارک رمضان دعوت کنند و اهالی آن مسجد و حسینه سر ساعت معین از فضای مجازی که حسینیه ها و مسجد برقرار می‌کنند بهره کافی را از سخنان مبلغان و مفسران و قرائت قاریان قرآن ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این که شیوع کرونا به معنای تعطیلی امور مذهبی و دینی نیست، تصریح کرد: منبر و وعظ و خطابه و قرائت و انس معنوی با قرآن نباید تعطیل شود بلکه باید تبدیل به شیوه هایی بشود با که با وضعیت کنونی ما مناسبت داشته باشد.

وی اضافه کرد: از والدین محترم تقاضا می‌شود در ماه مبارک رمضان با تشکیل گروهی، دعاهای ماه مبارک رمضان را به تحلیل و بررسی گذاشته و با کد مجازی که از مبلغان و قاریان قرآن و مجریان برنامه های مجازی از طریق همان حسینه و مساجد مجازی به دست آورده اند، پاسخ های صحیح به شبهات را دریافت کنند.

مدیر مؤسسه فرهنگی نور ایمان قم با تأکید بر این که باید هرخانه ای تبدیل به یک حسینیه و مسجد شده و احکام دین خدا بازگو شود، گفت: اگر در این فرصتی که ویروس منحوس کرونا به وجود آورده است مدیریت نکنیم شاهد عقب گرد در مسائل علمی، معنوی و معارف دین خواهیم بود ولی اگر مدیریت وضعیت کنونی را هرکس به صورت فردی انجام بدهد، شاهد یک جامعه مدیریتی در راستای ترویج مسائل فرهنگی و ارزشی و معنوی اسلام در ماه مبارک رمضان خواهیم بود.

وی در ادامه این گفت‌وگو ماه مبارک امسال را برای آشنایی با سیره شهدا مناسب خواند و تصریح کرد: از بنیاد شهید می خواهیم زندگانی شهدای والامقام را به صورت گویشی آماده کرده و در ماه مبارک رمضان محورهای وصایای شهدا را در اختیار فضای مجازی قرار بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: از دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات، اوقاف و مراکز اعزام مبلغ انتظار می رود با ارتباط با مبلغان و ضبط منابر ایشان حسینیه های مجازی را تقویت و پشتیبانی کنند و به تبلیغ رنگ و بوی نوین ببخشیند.

وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به لزوم راه اندازی نهضت حفظ قرآن در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی خاطرنشان کرد: همچنین تحلیل و تفسیر احادیث نیاز امروز جامعه ما است و مبلغان باید در زمینه ایجاد فضای مجازی مختص ماه رمضان پیشتاز باشند و در نهایت امید داریم مراکز فرهنگی به صورت هدفهمند رسالت خود را در این دوران بحران کرونا به نحو احسن به سرانجام برسانند./1330/ج

ارسال نظرات